2021. Október 26. | Dömötör
Előző

Gyalogos tricikli a Toyotától...

Következő

Giulia, te drága!...

Történelmi autóparádé a Comói-tó partján

A Concorso d´Eleganza Villa d’Este idén nyolc kategória mintegy félszáz, exkluzívan kiválasztott történelmi autóját mutatta be a nagyközönségnek.

 

A Concorso d'Eleganza Villa d'Este történetének eddigi legexkluzívabb felvonását a 2021. október 1-3. közötti hétvégén rendezték meg a Comói-tó partján fekvő Cernobbióban, a Grand Hotel Villa d'Este szálloda parkjában. Az egyedülálló szépségverseny védjegye az elegáns karosszéria-kialakítás és az időtlen formanyelv iránti szenvedély. Szervezésnehézségi okokból és a koronavírus terjedését megakadályozó szabályozások következtében a Villa Erba szálloda parkjába tervezett nyilvános eseményt és a Concorso di Motociclette motorkerékpáros felvonulást idén nem tartották meg a szervezők.

 

Jeff Koons, a BMW M850i xDrive Gran Coupé különleges kiadásának alkotója azért az esemény különtermében idő előtti bepillantást engedett a THE 8X JEFF KOONS néven futó projektbe. A művész és a BMW között felépített újabb együttműködés a precizitás, a kifinomultság és a képzőművészet négykerekű szimbólumaként ölt testet, amely tökéletesen illik a Comói-tó partján álló reneszánsz rezidencia hangulatához.

 

A háromnapos esemény másik fénypontja a koncepcióautók és prototípusok felvonulása volt: a szervezők öt jövőbe mutató különlegességet mutattak be egymás mellett, most először egy egészen egyedülálló show keretében. Ez alkalomból debütált a hosszútávon fenntartható mobilitás iránymutató koncepciójával a BMW: ez az i Vision Circular tanulmányautó. A koncepcióautót a mérnökök következetesen a gazdasági körforgás alapelvei mentén fejlesztették ki, a száz százalékban újrahasznosított anyagok felhasználása és a százszázalékos újrahasznosíthatóság jegyében.

 

A Villa d’Este szálloda Mozaikkertjében valódi szenzációként ünnepelte világpremierjét a Rolls-Royce Boat Tail, amely egy négy éven át tartó karosszériaépítési projektként indul útnak, három szokatlan Rolls-Royce ügyféllel a középpontban. A brit luxusautó-gyártó mindegyikük számára egy-egy személyre szabott, páratlan gépkocsit tervez. Az első egy 5,8 méter hosszú kabrió, amelynek elnyújtott „Boat Tail” kialakítása egy fejedelmi jachtot idéző stílusjeggyel válik tökéletes kísérőjévé a Comói-tó partján húzódó, mesésen kanyargó úton megtett utazásnak.

 

A Concorso d´Eleganza Villa d’Este programsorozatából idén sem maradhatott ki a szemet gyönyörködtető járműkülönlegességek kiállítása és a legelőkelőbb darabok megkoronázását hozó szépségverseny. A Coppa d´Oro Villa d´Este győztesei szombaton vehették át az elismeréseket, a különböző járműkategóriák győzteseinek járó díjakat, a Concorso d'Eleganza Design Award díjat és a hétvége abszolút győztesének járó Best of Show díjat pedig vasárnap adták át.

 

A 2021-es abszolút győztes a Ferrari 250 GT TDF lett, miután a szakmai zsűri az 1956-ban készült és az egyesült államokbeli Brian Ross tulajdonában lévő hosszútávú versenyautót illette a megtisztelő „Best of Show” címmel. A világ elsőszámú és legexkluzívabb, történelmi autókat felvonultató szépségversenyének legfontosabb díját immár sorozatban hetedik alkalommal ítélték oda olasz gyártású autónak.

 

A Ferrari 250 GT TDF az autóipar történelmének nyolc évtizedét felölelő ritka kincsek gondosan összeállított mezőnyében aratott diadalt. A sportautót már vasárnap délután megválasztották a „Big Band ’40s to Awesome ’80s: Five Decades of Endurance Racing” fantázianévvel illetett „E” kategória győztesének, amely a Tour de France iránti tisztelet jeléül viseli magán a „TDF" feliratot. Utóbbi egy francia utakon megrendezett autóverseny volt, amelyet 1956-ban egy Ferrari 250 GT nyert meg.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Gyalogos tricikli a Toyotától...

Következő

Giulia, te drága!...

Kövess minket!