2022. Január 24. | Timót
Előző

Fityiszt mutatott a Toyota a vírusnak...

Következő

Franciák szerint a jövő...

Ranger és Amarok: új világnézet

A Ford Ranger vevőköre az egyik legsokoldalúbb, a munkásautótól kezdve az életstílus-kiegészítőn át a vadászautóig sokféle szerepet kap a tulajdonosoktól.

 

Még 2020-ban a Ford és a VW megegyeztek, hogy közösen fejlesztenek majd egymásnak modelleket. Konkrétan a megegyezésben az szerepelt, hogy a Ford megtervez egy olyan közepes méretű kisteherautót, ami az új Ford Rangerként és az új VW Amarokként funkcionál majd. Az együttműködésről szóló sajtóközleményben a Volkswagen teherszállító részlegének a vezetője, Thomas Sedran beismerte, hogyha nem történik meg ez az összejövetel, az Amaroknak nem lett volna második generációja.

 

Persze az idő sehol nem múlik nyomtalanul, éppen a napokban mutatkozott be a Ranger új generációja az amerikai F-150-re emlékeztető formával, a négyhengeres mellett immár V6-os dízelmotorral is, és része a Volkswagennel folytatott haszonjármű-együttműködésnek.

Az egyes piacokon igen sikeres modell új változatának fejlesztéséhez az amerikai gyártó a vásárlók véleményét is kikérte, így az új generáció „okosabb, praktikusabb és erősebb lett.” Az új Ranger a Bronco alapjaira épül fel, de mégis teljesen más világnézetet képvisel majd, mint a retro terepjáró. A Ford ausztrál részlege alkotta meg és a modell történetében először kap konnektoros hibrid hajtásláncot is.

 

Az új Ranger dizájnjának központjában az új hűtőrács és a C-alakú fényszórók állnak elől. Ez az első Ranger LED-mátrixos fényszórókkal. Az utastérben kényelmet biztosító anyagokat és egy érintőképernyős középkonzolt (10,1 vagy 12 colos) találunk a SYNC4 operációs rendszerrel.

 

Az eddig a műszerfalon vagy a középkonzolon elhelyezett hagyományos üzemmód kapcsolók többsége most már saját kijelző felületén jelenik meg a SYNC képernyőn. A Ranger vezetője ezentúl egyetlen gombnyomással beléphet az összes off-road vagy közúti vezetés menübe, beállítva a kívánt üzemmódot és megjelenítve az olyan fontos információkat, mint például a hajtáslánc beállítása, a kormányzási szög, vagy a jármű hosszirányú és oldalirányú dőlése.

Az XLT, Sport és Wildtrak kiszerelésben kapható Ranger vázának felújításával 50 mm-t nőtt a tengelytáv, de a menete is szélesebb lett ugyanennyivel. Az első kerekek kerültek 50 mm-rel előre, míg a hátsó lengéscsillapítókat kijjebb tették a mérnökök.

 

A motorkínálatban többfajta elem van, kezdésnek egy háromliteres V6-os turbódízel. Lehet választani egy kétliteres, négyhengeres dízelt is, egy vagy két turbóval. A gyártó külön kiemeli, hogy kapható a jól ismert 2,3-literes EcoBoost erőforrás is. A váltók között egy újdonság van, egy tízsebességes automata, amely a hatsebességes manuális és automata egységekhez csatlakozik.

 

A Ford szerint a Ranger teljesen a vásárló szájíze szerint alakítható, ehhez az ARB 4x4 Accessories van segítségükre, akik több mint 600 kiegészítőt adnak a kocsihoz. A márka azt is elárulta, hogy a modell gyártása thaiföldi és dél-afrikai gyárukban indul 2022-ben.

Európában 2022 második felében lehet majd megrendelni az autót, és az első vásárlók 2023 elején kapják meg járműveiket. A jelenlegi Ranger egyébként az európai pickup-szegmens élén áll.

 

A féltestvérnek tekinthető új Amarok modell fő erényei kétségtelenül a sokoldalúsága és a terepes képességei lesznek. Az ausztrál és európai tervezőcsapatok által kifejlesztett prémium pickup a jövőben Dél-Afrikában készül, s 2022-ben mutatkozik be, illetve jelenik meg az első piacok kínálatában.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Fityiszt mutatott a Toyota a vírusnak...

Következő

Franciák szerint a jövő...

Kövess minket!