2021. December 03. | Ferenc
Előző

Az Audi e-tron GT a legszebb...

Következő

Kezek a kormányon, szemek az úton...

Megújult a Ford serpája

Igazi öszvér volt eddig is a Ford Tourneo modellje, de most erősítettek a SUV vérvonalon, illetve immár összkerekes hajtáslánccal is rendelhető.

 

Ez az autó minden feladathoz tökéletesen hozzáigazítható, legyen szó akár a kempingfelszerelés vagy a sporteszközök szállításáról, akár egy kisvállalkozás fuvarozási feladatainak ellátásáról. Az új belső teret sikerült még kényelmesebbé alakítani, méghozzá anélkül, hogy csorbát szenvedett volna a Tourneo Connect vásárlói számára annyira fontos praktikum.

 

A jármű mindkét oldalán tolóajtók vannak, így a gyerekek és az idősebb emberek is könnyen ki- és beszállhatnak az olyan helyeken, ahol a hagyományos ajtók nem nyithatók ki teljesen. Az utasok kényelmét rengeteg pohártartó, tároló rekesz és töltőcsatlakozó szolgálja, és mindenki kellemesen utazhat a panoráma üvegtetővel tágassá varázsolt, kétzónás klímával felszerelt kabinban, amihez tartozékként strapabíró, könnyen tisztítható gumiszőnyeg is rendelhető. A második és harmadik üléssor eltávolításával a hétüléses SUV csomagtere 3,1 m3-re növelhető az L2 kivitelekben és 2,6 m3-re az L1 változatokban.

 

A Ford terepjárós hangulatú SUV-sorozata, az Active hatásosan keveri a kemény stílust és a prémium részleteket. Az egyedi tervezésű, 17 colos könnyűfém keréktárcsák kéttónusú (sötét és csiszolt fém) felülete vizuálisan szerves egységet alkot a méhsejtmintás hűtőráccsal, a fémhatású kartervédővel és a sárvédők, a küszöbök és a lökhárítók védőelemeivel. Az Active változat vásárlói tízféle élénk fényezés közül választhatnak, köztük a Tourneo Connect Active kínálatában most bemutatkozó Boundless Blue árnyalatot.

 

Mindegyik Tourneo Connect műszerfalán egy nagyméretű, felhasználóbarát érintőképernyő található, amelyen a vezető egy ujjmozdulattal kezelheti a jármű legfontosabb rendszereit. Alapáron egy 8,25 colos képernyő jár, de a vásárlók mindegyik kivitelhez rendelhetik a 10 colos kijelzőt is. Az érintőképernyőn keresztül vezérelhető a navigáció, az audiorendszer és a klímaberendezés, míg a többi funkció, például a telefonos kapcsolat, a járműinformáció és az audio-beállítások almenükben érhetők el, hogy ne zavarják a vezetést.

 

A Tourneo Connectben emellett új vezetéssegítő technológa-csomagok is megjelennek. A Sport kivitelekben alapáras az adaptív fényszórórendszer, ami intelligensen felismeri, hogy az autó éppen egy autópályán, városi forgalomban, vidéki úton vagy kereszteződésben halad, és ennek megfelelően úgy állítja be a fénypászma szélességét és erejét, hogy a többi közlekedő elvakítása nélkül a lehető legjobb látási viszonyokat biztosítsa. Az automatikus távfény, illetve a LED első és hátsó világítás szintén széria.

 

A benzin- és dízelmotorok átfogó kínálatával az új modell várhatóan a kategória legtakarékosabb modellje lesz; az autó legalacsonyabb tervezett üzemanyag-fogyasztása 4,9 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 127 g/km.

 

A négyhengeres turbómotorok sorában megtalálható az 1,5 literes EcoBoost blokk 114 lóerővel és 220 Nm forgatónyomatékkal1, illetve két EcoBlue dízel (122 LE és 320 Nm, illetve 112 LE és 280 Nm). A minden változatban alapáras Start-Stop technológia tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Az összes modellváltozat simán kapcsoló hatfokozatú manuális sebességváltót kap alapfelszerelésként. A hétfokozatú PowerShift kettős tengelykapcsolós automata sebességváltó gyors és zökkenőmentes váltásokat kínál. Ha pedig az autós közvetlenebb vezetési élményre vágyik, használhatja a kormány mögötti váltófüleket és a Sport üzemmódot is.

 

A vásárlók most először rendelhetik meg a modellt összkerékhajtással, 2,0 literes, 122 lóerős, EcoBlue dízelmotorral, hatfokozatú manuális sebességváltóval – mi több, gyári kiegészítőként alsó motorvédő lemez is rendelhető azok számára, akik gyakran autóznak rossz minőségű utakon.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Az Audi e-tron GT a legszebb...

Következő

Kezek a kormányon, szemek az úton...

Kövess minket!