Limitált szériás bajor lézercsík

A fennállása 50. évfordulóját ünneplő eseménysorozat részeként a BMW M divízió egy limitált szériában kínált különkiadást is bemutatott.

 

Az új BMW M4 CSL a május 20-22. között megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este első napján ünnepelte világpremierjét, ami a gyártó számára a fennállása 50. évfordulóját ünneplő eseménysorozat egyik fénypontja volt. A különkiadás 2022 júliusától pontosan 1 000 példányban lát napvilágot a bajor gyártó dingolfingi gyárában.

 

Magasabb szintű maximális teljesítményével, intelligens könnyűszerkezetes járműépítésével, kétüléses kialakításával, típus-specifikus futómű-hangolásával és egyedülálló felszereltségi tételeivel az új BMW M4 CSL (átlagos üzemanyag-fogyasztás 9,8 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás 222 – 227 gramm / km) a génjeiben hordozza a versenypályás adottságokat. Ami a lényeget, tehát az erőforrást illeti, a sportos „szívhez” a BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor szolgáltatta az alapot, amely a BMW M4 GT3 versenyautó erőforrásának műszaki alapját is adta.

 

A különkiadás sok mindenben osztozik élvonalbeli futamokra tervezett testvérmodelljével, a BMW M4 GT3 modellel, ez pedig a versenypályán is megmutatkozott a világpremierje előtti teszteken: a 0-100 km/h-s gyorsulás mindössze 3,7 másodpercre csökkent, a 0-200 km/h-s távolságot pedig 10,7 másodperc alatt teszi meg. Láthatóan egy igazi, kompromisszumok nélküli szupersportkocsiról beszélünk, amely egy történelmi hagyomány folytatásával hű maradt a DNS-éhez.

 

Alapfelszereltségként az új BMW M4 CSL az exkluzív Frozen Brooklyn Grey metál karosszériafényezési árnyalatban ragyog. A modell letisztult sportosságát láthatóan hagyott szénszálak és pirosra fényezett kiegészítők fokozzák. Az alapfelszereltség alternatívájaként a bajor prémiummárka ügyfelei Alpine White akril és Sapphire Black metál karosszériafényezési árnyalattal is megrendelhetik az új modellt.

 

A tervezők a szénszál-erősítésű műanyagból készült karosszériaelemek és karosszéria-kiegészítők felületét számos helyen láthatóan hagyták. Ilyen például a motorháztetőbe vésett két mélyedés, amelyeket piros kontúr hangsúlyoz ki. A piros árnyalat a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető közepén, a küszöbtoldatokon, a fekete típusjelölések kontúrjain, valamint az első lökhárító szénszál-erősítésű műanyagból készült, típus-specifikus koptatóin és légbeömlő nyílásain is visszaköszön.

 

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Laserlight lézerfény-technológia figyelemfelkeltő, szemet gyönyörködtető részletként fokozza az új BMW M4 CSL megjelenését. A különleges fényszórók nem fehér, hanem sárga árnyalatban pompáznak, legyen szó akár az ajtók kinyitására aktiválódó fényjátékról, akár a tompított vagy a távolsági fényről. A sárga fényszórókkal a tervezők a sikeres GT versenyautók emlékét idézik.


Az új modell LED-es hátsó lámpái már alapfelszereltségként olyan technológiát kínálnak, amely a sorozatgyártásban kínált autók történetében világpremierjét ünnepli: a készítők a hátsó lámpák üvegburkolataiba bonyolult fényszálakat szőttek, amelyeket lézertechnológiával világítanak meg, így a lámpák felületének struktúrája szinte életre kel. A technológia olyan egyedi fényjátékot garantál, hogy az sötétben már messziről is felismerhető.

 

A „CSL” emblémával díszített szénszál-erősítésű műanyag kagylóülések mellett Alcantara-borítású BMW M sportkormány, antracit árnyalatú tetőkárpit, szénszálból készült dekorbetétek, „CSL” emblémával ellátott középkonzol és hátsó panel, valamint M-specifikus kijelzők járulnak hozzá a koncentrált vezetési élményhez. A kibővített Merino bőrkárpitozás és a BMW M biztonsági övek ugyancsak az alapfelszereltség részei.

 

Az ár még nem publikus, a szakújságírók szerint azonban jóval meghaladja majd a „mezei” M4-es megvásárlásához szükséges 100 000 eurót.

Tóth Gábor Ákos