2021. Szeptember 16. | Edit
Előző

Új Astra - made in Germany...

Következő

Innovatív városi kétkerekesek...

Limitált múltidézés a Fordtól

Több mint fél évszázada már annak, hogy a Ford GT szupersportkocsi prototípusával életre kelt a GT-program.

 

A korlátozott darabszámú modell azt a Ford GT prototípust idézi meg, ami 1964. április 3-án állt először reflektorfénybe a New Yorki Nemzetközi Autókiállításon, majd pedig Amerika egyetlen Le Mans-győztes versenyautója lett.„Ez az első Ford GT Heritage Edition modell, ami nemcsak a nagy futamgyőzelmeket idézi, hanem jóval messzebb megy ennél, és a Ford legmélyebb szupersportkocsi-gyökereihez nyúl vissza,” nyilatkozta Mike Severson, a Ford GT programmenedzsere. „A Ford GT Heritage Edition valójában az eredeti autó modern átértelmezése.”

 

A Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition a Monterey Autós Héten (a Monterey Autós Hét rendezvénysorozatot a tavalyi kényszerű szünet után idén újra megrendezték Kaliforniában) állt először közönség elé, méghozzá az 1964-es Ford GT prototípus egyetlen még működő példányával, a GT/105 kódjelű autóval, ami még mindig eredeti versenyfényezésében pompázik.

 

A Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition szupersportkocsi Wimbledon White fényezését Antimatter Blue színű díszítések – többek közt a tetőn végigfutó versenysávok – egészítik ki. Hatásos látványt nyújtanak a burkolatlan karbonszálas elemek is, például a Ford GT egyik jellegzetességének számító, Antimatter Blue árnyalatúra fényezett 20 colos keréktárcsák, az első légterelő, a küszöbelemek, a tükörházak, gépháztető-légbeömlők és hátsó diffúzor. Az ezüstszínű Brembo® féknyergeket fekete grafika egészíti ki, és feketék a kerékrögzítő csavarok is.

 

A karbonszálas felületek a kabinban is visszaköszönnek, hiszen szénszál borítja a küszöböket, az A-oszlopok alsó részét és a középkonzolt is. A szintén karbonvázas ülések Lightspeed Blue árnyalatú Alcantara kárpitozását ezüstszínű varrás díszíti, az ülőfelületen és a fejtámlán pedig dombornyomású GT embléma látható. A műszerfalat Ebony színű bőrrel és Lightspeed Blue árnyalatú Alcantarával burkolták, az oszlopokat pedig steppelt Ebony Alcantara kárpit fedi. A műszerfal és az ülés mögötti merevítő X-idom Antimatter Blue színű díszítései az egyedi keréktárcsák látványvilágára rímelnek. A kormánykereket fekete fonallal varrott Ebony Alcantara borítja, a duplakuplungos váltó kormánykapcsolóit pedig csillogóra polírozták.

 

A Ford 1963-ban kezdett bele saját versenyautója fejlesztésébe, azzal a nem titkolt céllal, hogy legyőzzék a Ferrarit, és győzzenek Le Mans-ban – és alig egy évvel később a Ford GT prototípusa (a GT/101) már meg is jelent a New Yorki Nemzetközi Autókiállításon.

Összesen öt darab Ford GT prototípus készült; ezek voltak az első Fordok, amelyeket komoly aerodinamikai elemzéssel terveztek, hogy nagy sebességnél is jól teljesítsenek. Ezek a járművek a Ford által gyártott legfontosabb modellek közé tartoznak, és szilárd alapot teremtettek a GT-programhoz, ami végül lenyűgöző eredményt hozott, hiszen 1966-ban a márka az első, a második és a harmadik helyezést is megszerezte Le Mans-ban.

Az öt darab Ford GT prototípus közül már csupán egy, a GT/105 kódjelű autó látható még az aszfalton, amint mindmáig a korszakra jellemző versenyfényezést viseli.A Ford GT Heritage Edition modellek a típus emlékezetes pillanatait örökítik meg; az új, 2022-es Ford GT ’64 Heritage Edition a hatodik ilyen autó a rendkívül korlátozott darabszámban gyártott sorozatban.

 

A 2022-es Ford GT-t már megrendelhetik a kiválasztott Ford GT-vásárlók. A tervek szerint a gyártás januárban kezdődik.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Új Astra - made in Germany...

Következő

Innovatív városi kétkerekesek...

Kövess minket!