2021. Március 08. | Zoltán
Előző

Kulcsrakész gyári veteránok...

Következő

Távkapcs az autómmal...

„Koronázás” a luxuskategóriában

A bajor prémium modellek értékesítési mutatója 2018 óta több mint 70 százalékkal emelkedett, de az abszolút nyertes a 2021-es új Rolls-Royce Ghost lesz.

 

A bajor prémiumgyártó rendkívül erős utolsó negyedéves értékesítési eredményt, a hálózatról tölthető modellek mezőnyében pedig kétszámjegyű eladási növekedést ért el a koronavírus-járvánnyal sújtott 2020-as esztendőben, amellyel immár tizenhét éve töretlenül őrzi első helyét a prémium szegmensben.

 

A müncheni központú vállalatcsoport 2020-ban világszerte összesen 2 324 809 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely csupán 8,4 százalékkal marad el a 2019-es teljesítménytől. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók iránt eközben 38,9 százalékkal intenzívebb ügyfél-érdeklődés mutatkozott, amely alátámasztja a jövőbe mutató hajtáslánc-technológia létjogosultságát.

 

A koronavírus-járvány betörését követően a BMW Group ügyfelei egyre inkább a közvetlen kontaktoktól mentes értékesítési folyamatokat részesítették előnyben, a müncheni központú vállalatcsoport így 2020-ban módszeresen átemelte értékesítési fázisait a digitális térbe.


A BMW világszerte 2 028 659 darab új autót adott el 2020-ban, amely 7,2 százalékkal marad el a 2019-es eredménytől. Az abszolút luxuskategória képviselői ezzel szemben 12,4 százalékos értékesítési növekedést értek el: a BMW 7-es sorozat, a BMW 8-as sorozat és a BMW X7 modellváltozatait 115 420 példányban rendelték meg az ügyfelek. E jelentős profitot termelő, csúcstechnológiás modellek értékesítési mutatója 2018 óta több mint 70 százalékkal emelkedett.

 

Az elektromos mobilitást éltető autók a vállalatcsoport értékesítési eredményének egyre meghatározóbb részét alkotják. A zéró emissziójú modellek iránti ügyfélkereslet 13 százalékkal, míg a plug-in hibrid gépkocsik iránti ügyfél-érdeklődés mintegy 40 százalékkal növekedett tavaly. Európában a hálózatról tölthető modellek már a teljes értékesítési eredmény hozzávetőlegesen 15 százalékát teszik ki. 2020-ban a BMW Group tizenhárom tagúra növelte hálózatról tölthető (tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt) modellváltozatainak számát, amelyeket a világ 74 országában forgalmaz.

 

A Rolls-Royce 2020-ban 3 756 darab luxusautót értékesített, amely a 2019-es eredményhez képest 26,4 százalékos visszaesés. E mutatót azonban a gyártó úgy érte el, hogy a piac korábbi legkelendőbb modellje, a Rolls-Royce Ghost az idei év végén érkező újdonság miatt már az év nagy részében nem volt rendelhető. Az ügyfelek érdeklődése azonban mindegyik modell iránt töretlennek bizonyult, a személyre szabott exkluzív megrendelések száma pedig új rekordot döntött. Az év szenzációja egyértelműen az új Rolls-Royce Ghost bemutatása volt: az újdonságra érkező előrendelések szinte teljesen feltöltötték a brit luxusautó-gyártó 2021-es gyártási naptárát. Mindezt annak ellenére, hogy egy Ghost alapára 300 ezer euró, azaz nagyjából 120 millió forint felett lesz.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Kulcsrakész gyári veteránok...

Következő

Távkapcs az autómmal...

Kövess minket!