2020. Október 31. | Farkas
Előző

Klasszikusok nyomában: Fiat 500 &...

Következő

Klasszikusok nyomában: Fiat 500 &...

Klasszikusok nyomában: Fiat 500 „la Prima”

A „Csevegés a Fiattal” címen útjára indított, az autóiparban elsőként alkalmazott stratégiai megoldás harmadik állomásán az új Fiat 500 ferdehátú változata debütált.   

 

A Fiat 500 szelleme jól időzítve született újjá. Azt közvetíti, hogy rendeletek, előírások nem elegendőek az autózás forradalmához, a sikerhez szükség van valami egyedire, gyönyörűre. Nem véletlen, hogy az ikonikus modell harmadik, elektromos hajtásrendszerű generációja átgondolt kialakításával és részletgazdagságával összetéveszthetetlen, minőségi olasz életérzést sugall. Elődeinél lekerekítettebb, lágyabb vonalaival az új 500 „la Prima” megőrizte a példakép „Cinquino” páratlan stílusjegyeit. A Cinquino Európa háború utáni talpra állásának időszakában hódított. A Fiat a mostani járvány után hasonlóképp igyekszik fiatalos hangulatával vidám mosolyt csalni az arcokra, hogy a városi közlekedés korlátozott lehetőségei között is együttműködésre késztesse használóit. 

 

A bevezető szériát megelőző elektromos kabrió összes egyedi példányát eladták, így most eljött a fémtetős különkiadás ideje. A modell egyébként a tető szerkezetétől eltekintve ugyanazt tudja, mint vászonfedelű társa; egy töltéssel akár 320 kilométert tesz meg, alkalmas a 2. szintű autonóm közlekedésre, van 75 kW-os gyorstöltője, az utasok szórakoztatásáról pedig a Fiat legfejlettebb Uconnect 5 infotainment rendszere gondoskodik. A limitált kiadás műszerfalát és üléseit fenntartható műbőr borítja.

 

A választható Sherpa üzemmód különösen kényelmes, ez a beállítás ugyanis átveszi az irányítást az autó felett és energiatakarékos üzemben kapcsol, így spórolhatunk az energiával. Emellett a rendszer kiszámolja, hogyan érhetjük el a célállomást, miközben optimalizálja a paramétereket, például a telefontöltőt, a légikondicionálót, csökkenti a sebességet és visszafogja a gyorsítást.

 

A modellt 85 kW teljesítményű gyorstöltés funkcióval látták el, ezzel 50 kilométeres hatótávra 5 perc alatt feltölthető, de a 80 százalékos töltöttség is 35 perc alatt elérhető. A la Prima egyike az első autóknak, amelyek egypedálos vezetési élményt nyújtanak: ugyanazzal a pedállal tudunk gyorsítani, és fékezni. Amint a vezető elkezdi felemelni a lábát a pedálról, az autó fékezni kezd, a kinetikus energiát pedig visszatölti az akkumulátorokba.

A kocsi hossz-, illetve oldalirányú elmozdulásait előre tekintő kamerákkal dolgozó technológia felügyeli. Az intelligens adaptív tempomat reagál az autók, kerékpárosok, gyalogosok mozgására, és a helyzettől függően lassít vagy gyorsít. A Lane Centering funkció a sáv középpontjában tartja a járművet, amennyiben a sáv szélét jelző festések tisztán azonosíthatók. Az intelligens sebesség-támogató rendszer azonosítja a sebességkorlátozásokat, és javaslatot tesz azok betartására.

 

Az új Fiat 500 „la Prima” háromajtós változata panoráma üvegtetővel kényezteti utasait. A minőséget hangsúlyozó „égre nyíló ablak” szabad kilátást biztosít, a világos utastér fokozza a vezetés élményét, és hozzájárul a kiemelkedő komfortérzethez. Teszi mindezt úgy, hogy az időtlen forma klasszikus értékei is megmaradtak, a ferdehátú modell teljesértékű csomagtérajtót, az aerodinamikai hatékonyságot érzékelhetően javító spoilert kapott.

A „la Prima” kivitel rendelhető lesz a Földet idéző Mineral Grey nevű metál, a tengert megtestesítő Ocean Green gyöngyház, valamint az égbolt előtt tisztelgő háromrétegű Celestial Blue fényezéssel. A debütáló kivitel LED-es fényszórókkal, eco-bőr kárpitozással, 17 colos diamond cut keréktárcsákkal, és krómozott oldalsó keretekkel várja az érdeklődőket. A LED-es irányjelzők formáját az 57’-es Fiat 500 ihlette, a klasszikus, kétküllős kormánykereket a hagyományos 500 jelvény díszíti.

 

A fémtetős verzió induló ára 34 900 euró (kb. 12 millió forint), háromezerrel (azaz durván egymillió forinttal) olcsóbb, mint amennyibe a kabrió került. Magyarországon az új 500 „la Prima” változatai júliustól rendelhetőek a Fiat márkakereskedésekben. A teljes kínálat ősztől lesz elérhető. 

Tóth Gábor Ákos

 

 

Előző

Klasszikusok nyomában: Fiat 500 &...

Következő

Klasszikusok nyomában: Fiat 500 &...

Kövess minket!