2020. November 27. | Virgil
Előző

Életmódi BMW kollekció...

Következő

Goodwood: pályáról az országútra...

Immunis a használt autó piac

A vírushelyzet a „second hand” autópiacra plusz vásárlókat hozott, az új kocsik hiányát a minőségi használt gépjárművek hivatottak ellensúlyozni.

 

Minimális ugyan, de az első kilenc hónap alapján megtorpant a használt autó piac 2020-ban, pedig az év elején úgy tűnt, ezúttal is rekord születhet a területen. Az elmúlt 8-10 évben folyamatosan nőtt a másodkézből eladott autók száma, és ez a tendencia januárban és februárban is folytatódott, akkor tíz százalék fölötti mutatókkal emelkedett a terület. Március és május között – a koronavírus miatt elrendelt veszélyhelyzet idején – azonban 18, 34 és 7 százalékos mínuszt mutatott a terület.

 

Júniusban viszont észhez tért a piac, s azóta minden hónap túlszárnyalja a korábbi év teljesítményét. Ennek köszönhetően összességében 586.489 használt gépjármű cserélt gazdát az országhatáron belül, amely mindössze 2,1 százalékos mínuszt eredményezett. Jelentős problémát jelent viszont, hogy az átírt autók 74,5 százaléka tíz évnél is idősebb, ami hűen tükrözi az évek óta öregedő, hazai autóállományt, amelynek az átlagéletkora – a legfrissebb, 2019-es KSH adatok szerint – jelenleg 14,4 év.

 

 „A vírushelyzet ugyanis a mi területünkre plusz vásárlókat hozott, az új kocsik hiánya miatt egyetlen alternatívaként a fiatal, minőségi használt gépjárművek jelentenek megoldást – összegezte tapasztalatait Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

 

Januártól szeptember végéig a legtöbben alsó-középkategóriájú (29,48 százalékos piaci részesedés) gépkocsit kerestek, de a kisautók (22,79 százalék) és a felső-középkategóriás modellek (15,28 százalék) is népszerűek voltak. A legnagyobb számban Budapesten, Pest megyében, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében vásároltak használt autót. A legkisebb érdeklődés Tolna és Nógrád megyében mutatkozott a másodkézből származó gépkocsik iránt.

 

A legtöbben Opelt (12,24 százalékos piaci részesedés), Volkswagen (10,23 százalék) és Suzukit (8,97 százalék) vásároltak. Kilenc hónap után a típusok rangsorát az Opel Astra vezeti a Suzuki Swift és a Ford Focus előtt, a tíz legnépszerűbb modell között pedig összesen négy Volkswagen-csoportos márka található. A Golf a negyedik, a Passat az ötödik, az Octavia a nyolcadik, a Polo a kilencedik helyen áll. A luxusautók piacán is jelentős mozgolódás volt tapasztalható az országban: ebben az időszakban újgazdára talált 852 Porsche, 18 Ferrari, 5 Rolls-Royce és 3 Lamborghini is.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Életmódi BMW kollekció...

Következő

Goodwood: pályáról az országútra...

Kövess minket!