2021. Szeptember 26. | Jusztina
Előző

Új tag az „óriások klubjában”...

Következő

Beszéld meg a Lexusoddal...

Honda apróságok diadala

A Jazz és Jazz Crosstar alkotta páros a használati érték, a formaterv és a menetbiztonság kiemelkedő egyensúlyáért kapott elismerést a rangos megmérettetésen.

 

A rangos, nemzetközi Red Dot Design Awards versenyen a terméktervezés, a márkaépítés és a kommunikáció legjobbjait értékelik. Idén a Honda két új, kizárólag hibrid hajtáslánccal megvásárolható modellje, a Jazz és a Jazz Crosstar, valamint különleges robogója, a Forza 750 gyűjtötte be a Red Dot Awards díjait a terméktervezés kategóriában. A nagy presztízsű, nemzetközi versenyen csak a legmagasabb minőségű termékeket vizsgálják, különös tekintettel a terméktervezésre, illetve a gyártó márkaépítéssel és kommunikációval kapcsolatos tevékenységére.

 

A nemzetközi 50 fős, elismert szakembereket tömörítő zsűri teszteli és értékeli a benevezett tárgyakat, majd a tagok összegzik, illetve megvitatják tapasztalataikat a tervezésre és az innovációra vonatkozóan. Az elbírálás szempontjait minden évben felülvizsgálják, hogy tükrözzék a legújabb műszaki, társadalmi, gazdasági, valamint környezetvédelmi követelményeket.

 

A Jazz e:HEV és a Jazz Crosstar e:HEV modellpáros tervezését a Honda „Yoo no bi” gondolkodásmódja határozta meg. Ennek lényege, hogy felismerjük az olyan hétköznapi tárgyakban rejlő szépséget, melyek esztétikus, illetve ergonomikus mivoltukból fakadóan tökéletesen megfelelnek rendeltetésüknek, s az évek során tökélyre csiszolta őket az alkotó.

 

Emellett a márka „ Az ember a gép előtt” („Man Maximum, Machine Minimum”) filozófiája is érvényre jutott, tehát az emberek a lehető legnagyobb, a szerkezeti egységek pedig a lehető legkisebb helyet kapták. Miként a Magic Seats Ülésrendszer is bizonyítja, a Jazz kidolgozásakor magas használati értékre és praktikus kialakításra  törekedtek a mérnökök, azon túlmenően persze, hogy egyszerű, letisztult és egyedi karosszériát rajzoltak az ultramodern hajtáslánc köré.

 

A vadonatúj, szabadidő-autó jellegű Jazz Crosstar kifejezetten az aktív életvitel szerelmeseinek készül. Erőteljes kisugárzását egyebek mellett hangsúlyos hűtőrácsának, valamint fekete díszítőelemeinek, küszöb szpoilerének és tetősínjének köszönheti, továbbá sokat nyomnak a latban a Crosstar-specifikus alufelnik, melyekkel még stabilabbnak és robusztusabbnak látszik a modell.

 

A 2020 őszén bemutatott, vadonatúj Honda Forza 750 a luxusrobogók alkotta Forza modellcsalád feje, páratlan kényelmével, lenyűgöző megjelenésével és sportos menetteljesítményeivel igazi ínyencfalatnak számít. Erről tanúskodik a nagy lábtér, a messze átlagon felüli időjárás-védelem, a nagy sebességnél is biztos úttartás és a – lendületes, letisztult formatervnek betudható – aerodinamikai hatékonyság is.

 

Az alacsony üzemanyag-fogyasztású, ugyanakkor roppant nyomatékos, 745 cm3-es, erőforrás hihetetlenül dinamikussá teszi a Honda prémium robogóját, és felszereltség terén is a legmagasabb színvonalat képviseli a modell, hiszen a kipörgésgátló, a dupla kuplungos automatikus váltó, a minden elemében LED világítás és az okostelefonokkal kompatibilis, hangutasításokkal vezérelhető fedélzeti rendszer  is szériatartozék. A 790 mm magasra helyezett ülést felhajtva 21 literes, USB-C-aljzattal ellátott tárolórekesz tárul fel, amibe egy teljes értékű, zárt sisak is behelyezhető.

 

Az idei siker nem az első, hiszen a Honda – kifejezetten szép, kompromisszumok nélkül használható – járművei már tavaly is lenyűgözték a Red Dot döntéshozóit: a Honda e-t a „Legjobbak legjobbjának” választották – korábban a Honda S2000  2001-ben, a Civic 2006-ban, az európai Accord Tourer 2008-ban bizonyult a legjobbnak.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Új tag az „óriások klubjában”...

Következő

Beszéld meg a Lexusoddal...

Kövess minket!