2021. Október 26. | Dömötör
Előző

Nem trendi játékautó...

Következő

Porsche és Trabant az élen...

Hey, Lexus!

Plug-in hibrid meghajtás, 95%-ban új alkatrészek, Tazuna koncepció, beszédvezérlés és még sok más finomság az új Lexus NX-ben.

 

Kellemes budai golfpálya konferenciatermében járunk, bejelentkezés pipa, védettségi kártya beolvasva, welcome drink a kézben: a Lexus magyarországi csapata a házigazda, az újdonsült „háziállatok” pedig már panoráma előtt pózolnak. Az NX 350h és 450h+ nevekre keresztelt jószágok megszólalásig hasonlítanak az őket megelőző példányokra, ugyanakkor jó néhány ponton újdonságokat fedezhet fel a figyelő szem: a megreformált orsó formájú hűtőrács, L-alakú lámpatestek, valamint az embléma új alakja.

 

A belső tér kialakítását is dicséret illeti, hiszen a praktikum itt is a vonzó küllemmel párosul: head-up kijelző a biztonságosabb vezetésért, Lexus Link alkalmazás, elektromos ajtónyitó-rendszer és 64 színben elérhető hangulatvilágítás teszi otthonossá és személyre szabottá a járművet. Az Apple-kedvelők figyelmébe ajánlom a ’Hey, Lexus’ funkciót, mely Siri tudását hozza el autójukba, akár már magyar nyelven is.

 

Az úgynevezett Tazuna koncepció (mely japán kifejezés a nyugtalan lovakat megzabolázni próbáló zsokéra értendő) mentén haladva olyan elemekkel bővült a belső tér, melynek köszönhetően indulás előtt klímát, fűtést, akár parkolást is intézhetünk telefonunk segítségével. Takeaki Kato, a típus főmérnöke így magyarázza:

 

„Az új NX fejlesztésének középpontjában az állt, hogy a modell tökéletesen megfeleljen az ügyfelek különböző életstílusának a világ minden pontján. Mindezt legfőbb erősségei teljes megújulásával teszi, beleértve az elektrifikációt, a formatervet, a vezetési élményt és a fejlett technológiákat, amelyek magasabb szintre emelése még vonzóbbá teszi a típust.”

 

Teljesítmény terén is maradandót alkottak a tervezők: az NX 450h+ az első plug-in hibrid autója a márkának, 306 lóereje és 63 kilométeres elektromos hatótávja ellenére 40g/km alatt van a CO2 kibocsátása, emellett az NX 350h hibrid rendszert, 22%-os teljesítménynövekedést és 10%-kal alacsonyabb kibocsátást kínál. Plusz pont, hogy a fejlesztés szakaszában hivatásos autóversenyzők is részt vettek teszteléseken a tökéletes menetdinamika elérésének érdekében.

Íme, még több műszaki adat az erre vágyóknak:

 

 

HAJTÓMŰVEK

NX 350h

NX 450h+

Típus

HEV

PHEV

Motor

Soros négyhengeres

Soros négyhengeres

Motor hengerűrtartalma (l)

2,5

2,5

Akkumulátor típusa

Lítiumion

Lítiumion

Max. teljesítmény (LE/kW)

242/178

306/225

Váltó

Hibrid váltómű

Hibrid váltómű

Hajtáslánc

Elsőkerékhajtás vagy

összkerékhajtás

Összkerékhajtás

 

 

Ugyan az új modell alapcsomaggal ellátott, úgyszólván „fapados” verziójának ára vetekszik egy egyszobás lakás árával, botorság lenne ezt túlkapásnak nevezni, mikor a márka a BMW és Audi SUV modelljeivel száll ringbe a vevőkért.

 

Az új Lexus NX modell a június 12-i bemutatását követően 2021 utolsó negyedévétől válik majd elérhetővé a vásárolni kívánók számára.

Tóth Lili

Előző

Nem trendi játékautó...

Következő

Porsche és Trabant az élen...

Kövess minket!