2020. November 28. | Stefánia
Előző

Immunis a használt autó piac...

Következő

Hidrogénautózás pápai áldással...

Goodwood: pályáról az országútra

Az idei Goodwood Festival of Speed – mely az interneten volt nyomon követhető – a régmúlt sportautó ikonjai mellett felvonultatott jövőbe mutató újdonságokat is.

 

„A hozzánk hasonló autórajongók számára nem létezik jobb hely, mint Goodwood. Igazi ünnep ez minden érzékünk számára – még úgy is, hogy idén nem szagolhatjuk az aszfalt fölött lebegő benzingőzt” – foglalta össze a lényeget nyitónapi videóüzenetében Akio Toyoda, a Toyota elnöke.

 

A rallyfutamon egyébként éppen a Toyota új GR Yaris-a volt a „nullás autó”, ami aztán a Motorsports versenypálya gyorsasági szakaszán is végigszáguldott. A sportos modell már az új, fordított koncepcióval készült, vagyis ebben az esetben egy versenygépet alakítottak sorozatgyártású országúti modellé.

 

Hasonló utat járhat be a Mustang Mach‑E 1400 is, ám mielőtt bárki felütné a Ford katalógust érte, barátkozzon meg a gondolattal, hogy ez az „izomautó” egy bemutató célra épített prototípus, ami – legalábbis egyelőre - nem kapható kereskedelmi forgalomban. Az autó megszületéséhez egyébként 10 ezer órányi együttműködésre volt szükség a Ford Performance és az RTR szakemberei között; ennyi munka árán sikerült áthidalni azt a szakadékot, ami az elektromos autók valódi képességeit elválasztja a vásárlók elképzeléseitől.

 

A Mustang Mach-E 1400-ast ugyanis nem kevesebb, mint hét elektromotor hajtja 1419 lóerővel, és a motorokat közös hajtótengely köti össze a differenciálművekkel, így rengeteg beállítási lehetőség kínálkozik a különböző terhelésekhez – attól függően, hogy az autó egy drift-futamon vagy egy országúti gyorsulási versenyen lép pályára.  


A szintén Goodwoodban debütáló új Puma ST a Ford első olyan európai SUV-modellje, amely ugyanúgy megállja a helyét egy versenypályán, mint a családi kirándulásokon. A hajtásról egy 200 lóerős, 1,5 literes EcoBoost motor gondoskodik, amivel a Puma ST 6,7 másodperc alatt gyorsít álló helyből 100 km/órás sebességre.

 

A normál Puma modellhez képest 25 százalékkal gyorsabb lett a kormányreakció, és a fékek is 17 százalékkal nagyobb méretűek. Speciális fejlesztésű Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsok segítenek kiaknázni az agilis Ford SUV menetdinamikáját. A látványos fényezésekkel megrendelhető autó eleve sportos stílusát extrém ST dizájn-elemek teszik még karakteresebbé, például az első lökhárító alján végigfutó, dombornyomott Ford Performance felirattal díszített légterelő, ami közel 80 százalékkal növeli az autó orr-részén ébredő leszorító erőt.
Tóth Gábor Ákos

Előző

Immunis a használt autó piac...

Következő

Hidrogénautózás pápai áldással...

Kövess minket!