2021. Október 26. | Dömötör
Előző

Történelmi autóparádé a Comói-tó ...

Következő

Metamorfózis két keréken...

Giulia, te drága!

Az Alfa Romeo idén májusban bemutatott ikonikus modelljéből mind az ötszáz, sorszámozott példány gazdára talált.

 

Az Alfa Romeo tervezőrészlege átkutatta archívumát és talált néhány festést az eredeti, 60-as évekbeli GTA-ról. Az új modellek vásárlói jó pár korhű színösszeállítást kérhettek, de aki nem ennyire keresi a figyelmet, az vörösben, fehérben és zöldben kaphatta meg az autót – ezek az olasz zászló színei. A cég arról nem adott ki információt, hogy Európán kívül is árusítanák a modellt.

 

Amikor az Alfa Romeo úgy döntött, hogy a márka 110. születésnapja alkalmából egy különleges, múltidéző modellel kedveskedik rajongóinak, kézenfekvő lehetőségként merült fel az 1965-ös Giulia GTA, mint a márka történetének egyik legikonikusabb, legsikeresebb típusa.

 

A mérnökök és a szerelők pontosan ugyanazon a helyen valósították meg a „Szörny” kódnevű projektet, ahol az 1965-ös Giulia napvilágot látott. Ennek tiszteletére a GTA is megkapta az eredeti Autodelta emblémát. Az 1965-ös Giulia GTA mindössze 500 példányban készült, ennyire volt ugyanis szükség ahhoz, hogy versenycélokra homologizálhassák az autót. Ugyanennyi példányt rendelhettek most meg az exkluzív szériából a márka leghűségesebb rajongói.

 

A hasonlóságoknak ezzel nincs vége, azok a projekt műszaki részleteiben is visszaköszönnek. Ami a tömegcsökkentést illeti, mindkét autó esetében egyedi megoldásokhoz folyamodtak a mérnökcsapatok: különleges kilincseket, ablakokat és keréktárcsákat alkalmaztak. Az utóbbiak az 1965-ös GTA esetében magnézium ötvözetből készültek, míg a modern utód egyedi kialakítással és (a közúti szedánok körében teljességgel egyedülálló módon) a Forma-1 stílusát idéző, egyetlen központi rögzítő csavarral büszkélkedhet.

 

Külön említést érdemelnek a karosszéria építésénél felhasznált könnyű anyagok (Peraluman 25 ötvözet az 1965-ös GTA, karbon kompozit a modern utód esetében.) A két modell közötti végső kapcsolódási pont, hogy mindkét esetben neves autóversenyzők is hozzájárultak az autók megvalósulásához.

 

Itt-ott felbukkant már az elmúlt időszakban a modell: tavaly ősszel például egy svájci luxusautó-találkozón derült ki, milyen muzsikára képes a 2,9 literes, V6-os turbómotor az Akrapovic kipufogókon keresztül. Az 540 lóerős csúcsmodell fejlesztéséből és finomhangolásából jócskán kivették a részüket Räikkönenék, a szoros kapcsolatot pedig jól jelzi, hogy még a Sauber Engineering hinwili szélcsatornájában is tesztelték.

 

Aki szeretett volna egyet az exkluzív széria 500 példánya közül, annak magas árat kellett fizetnie: a GTA 143 ezer euróba (kb. 50 millió forintba) került. Olaszországban egyébként 86500-tól (kb. 30 millió forinttól) indul az alap Giulia.

 

Az Alfa Romeo valaha gyártott legerősebb modelljének 500 példánya gyűjtői autóként teljesíti be utazását.  

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Történelmi autóparádé a Comói-tó ...

Következő

Metamorfózis két keréken...

Kövess minket!