Ford VS Covid-19: 1-0

Azt, hogy milyen nehezítő körülményekkel kellett szembenéznünk a 2020-21-es években, talán már nem kell taglalni, hiszen a csapból is ez folyik. Temérdek plot twist (csavar) után dereng a fény az alagút végén, de az előttünk álló, 2022-es év is tartogat(hat) nem várt fejleményeket. Megpróbáltunk körülnézni a márkák háza táján, hogy ki, hogyan zárta az évet és mit tervez az új évre. Elsőként a Ford Magyarország forgalmát vettük górcső alá. 


Ugyan a karantén hónapjai alatt legkisebb gondunk is nagyobb volt, mint az autóvásárlás – na, nem mintha mehetett volna az ember bárhová is -, felmerül a kérdés, hogy mi várható az autópiacon? Nem meglepő adat, hogy a márka teljes új személyautó-és haszongépjármű eladásaik 2.3%-ot estek vissza a tavalyi évben az azt megelőzőhez képest, ugyanakkor a csökkenés ellenére a Ford a haszonjárművek eladásában 11.62%-os piaci részesedést produkált. Ami a személyautók értékesítését illeti, a márka az előkelő harmadik helyen zárta az évet, a Suzuki és Toyota mögött – ami többek között az év eleji alkatrészhiányt tekintve nem kis teljesítmény.

 

Mit tudott nyújtani a Ford a magyar közönségnek, hogy mindezeket a mutatókat produkálni tudja? Első helyen említendő a Mustang Mach-E, amely akár 610 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos hajtással: az első osztályú vezetési élményt teljesen az európai elvárásokhoz igazítva nem is volt kérdés a több neves díj bezsebelése: többek között az 5 csillagos EURO NCAP minősítés megszerzése. A szintén kiváló hatótávot (akár 64 km teljes WLTP, akár 88km városi WLTP ciklus) nyújtó Kuga PHEV a C-SUV szegmens legkedveltebb Plug-In-Hybrid modellje lett hazánkban. A konnektoros „nagytesó” mellett bemutatásra került a Kuga Full Hybrid változata is, így megvalósult a márka eddigi legszélesebb kínálata az elektromos hajtású autók kedvelőinek címezve.

 

Ugyan a tavalyi év a fentieket elnézve nem mondható eseménytelennek, 2022-ben még több nagyágyú áll a márka szolgálatába - legyen az jármű, vagy éppen márkanagykövet. A Ford  már bejelentette, hogy 2022-ben újabb hibrid és elektromos modelleket mutatnak be, valamit a kínálatban idén megjelenik az első teljesen elektromos haszonjármű, a Ford E-Transit is. Az év elején érkezik az újragondolt Ford Focus és Fiesta modell, emellett a legnagyobb érdeklődést keltő Mustang Mach-E GT változata is elérhetővé válik majd.

 

A Mustang Mach-E GT 487 lóerőt és 860 Nm forgatónyomatékot leadó, tisztán elektromos hajtása új szintre emeli a Fordok élvezetes vezethetőségét, hiszen az autó 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra. Gazdag felszereltsége például olyan extrákat tartalmaz, mint a Cyber Orange és Grabber Blue fényezések, az alapáron járó MagneRide felfüggesztés, a 20 colos könnyűfém keréktárcsák és a Ford Performance ülések. Az év második felében bemutatásra kerül a hétüléses Ford Tourneo Connect modell is.

 

Tóth Lili