2021. Október 26. | Dömötör
Előző

A Louvre ihlette limitált széria...

Következő

Utolsó tánc?...

Földön, vízen… hidrogénnel

Az itthon a napokban debütált Toyota Mirai gyártója a világ első hidrogénhajtású hajójának fejlesztésébe is beszállt: az Energy Observer gyakorlatilag perpetuum mobileként működik.

 

A hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás vezető fejlesztője, a Toyota megkezdte a világ legzöldebb, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó személyautója, a vadonatúj Toyota Mirai magyarországi forgalmazását. A kívül-belül egyaránt lenyűgöző, meggyőző teljesítményű, mintegy 650 km hatótávú, 174 lóerős új Mirai hazai bemutatását az tette lehetővé, hogy a LINDE GÁZ Magyarország Zrt. üzembe helyezte Magyarország első hidrogén töltőállomását.

 

Az egyelőre nem közforgalmú, előzetes egyeztetéssel használható hidrogén töltőállomás átadásán bemutatott vadonatúj Toyota Mirai forgalomba helyezésre is került, így megkezdődhet a modell magyarországi előértékesítése, illetve megnyílik a lehetőség a technológia iránt érdeklődő és a modell megvásárlását mérlegelő vállalati és magán felhasználók számára az autó tesztelésére.

 

A japán autógyártó, amelynek globális kínálatában ma már zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás targonca, kisteherautó, busz, teherautó, vonat, hajó és mobil áramfejlesztő állomás is szerepel, még 2014-ben mutatta be a Mirai, a világ első sorozatgyártott hidrogénhajtású személyautójának első generációját, amelyből azóta világszinten 12.300 darab talált gazdára (ebből mintegy 1100 Európában). A Mirai hazai ára tükrözi az úttörő technológiát, felszereltségi szinttől függően 26-30 millió forintot kell leszurkolni érte.

 

Az egyébiránt vízi jármű üzletággal is rendelkező Toyota már korábban belépett egy új üzleti területre, ahol a vállalat az üzemanyagcellás technológia szállítójaként és integrátoraként működik. Ennek érdekében a közelmúltban részesedést szerzett a hidrogén meghajtású vízi közlekedés fejlesztését zászlójára tűző EODev (Energy Observer Developments) nevű startup vállalatban, amely számára már eddig is a japán autógyártó szállította a zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiát.

 

2020 elején az EODev és a TME Fuel Cell Business közösen építették be a Toyota élenjáró üzemanyagcellás technológiáját az Energy Observer nevű hajóba, ami ezután átszelte az Atlanti-óceánt és a Csendes-óceánt. A partnerség 2017-ben indult, amikor a Toyota Franciaország úgy döntött, hogy támogatja az Energy Observer hajót. Ez a világ első hidrogénhajtású hajója, ami képes nap- és szélenergiát felhasználva, maga előállítani a hidrogént a tengervízből, ezzel gyakorlatilag perpetuum mobileként működve.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

A Louvre ihlette limitált széria...

Következő

Utolsó tánc?...

Kövess minket!