2022. Január 24. | Timót
Előző

Ford VS Covid-19: 1-0...

Következő

Ranger és Amarok: új világnézet...

Fityiszt mutatott a Toyota a vírusnak

Erős évet zárt a Toyota Magyarországon: az általános autóipari beszállítási nehézségek ellenére az újautó eladási lista élén végzett.


 A teljes magyarországi személy- és kishaszon gépjármű újautó piac 2021-ben Magyarországon 144.901 autót jelentett, ami 3,4%-os csökkenés az előző évhez képest. A hazai regisztrációt követő fél éven belüli kivonásokkal tisztított újautó piac, amely a valóban a hazai utakon tartósan megjelenő új autók számát mutatja, és így a hazai autópark megújulásának valódi indikátora, 106577 darab volt, ami 5,1%-os csökkenést mutat az előző évhez képest. A 2021-ben Magyarországon forgalomba került új autóknak tehát mintegy 26%-a került kivonásra tavaly, márkánként eltérő mértékben.

 

A Toyota a teljes, kivonások nélküli piacon 14396 új autó regisztrációjával, 0,2 százalékpontos növekedést jelentő 9,9%-os piaci részesedést elérve a harmadik helyen végzett, a kivonásokkal tisztított piacon ugyanakkor 13979 új autó értékesítésével, 0,8 százalékpontos növekedést elérve, 13,1%-os piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető pozícióját, így továbbra is a legkedveltebb autómárkának bizonyult a magyarországi újautó vásárlók körében. Mindeközben a Lexus a teljes prémium újautó piacon 780 új autó értékesítésével, 4,7%-os részesedéssel, a kivonásokkal tisztított prémium újautó piacon pedig 763 új autó értékesítésével, 5,2%-os részesedéssel őrizte meg ötödik helyét.

 

A vevőszerződések számában mindkét márka esetében történelmi rekord született: tavaly Magyarországon több mint 22 000 ügyfél szerződött új Toyota és több mint 1200 ügyfél szerződött új Lexus autó megvásárlására. László Richárd a Toyota Central Europe Kft. országigazgatója a múlt heti online sajtótájékoztatón elmondta az idei várakozásaikról, hogy további bővülésre számítanak az újautó-értékesítésben, mintegy 20 ezer átadott újautóval számolnak. A várható növekedésre reagálva bővítik a márkakereskedéseik és a szervizeik kapacitását. Jelenleg 3-6 hónapot kell várni a vevőknek az autókra, amit a mostani, szállítási problémákkal terhelt időszakban biztatónak nevezett a versenytársakhoz képest.

Varga Zsombor, a Toyota PR igazgatója elmondta, hogy a magyarországi újautó piac dinamikus zöldülése 2021-ben is folytatódott: míg 2019-ben még csupán a hazai újautó értékesítések alig 8 százalékát tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók, addig 2021-ben már az eladott új személyautók közel fele részben vagy teljesen elektromos volt. A Toyota és a Lexus együtt tavaly a magyarországi részben vagy teljesen elektromos újautó értékesítések 21,6 százalékát jegyezte. A két márka a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálja, mintegy 19 modellel (11 Toyota és 8 Lexus), és a hazai Toyota eladások 55 százalékát (személyautók esetében 73 százalékát), a Lexus eladásoknak pedig 99 százalékát teszik ki a hibridek.

 

Ami pedig a 2022-es évet illeti, hiába a chip-hiány, az autógyártók újdonságdömpingjéból a Toyota sem fog kimaradni. A márka egyértelműen aSUV-lázra ül fel az idei évben (is): legújabb miniautójuk az Aygo X, első villanyautójuk, az bZ4X és az új Corolla Cross egyaránt ezt a vonalat képviselik majd. A Lexustól az új NX és az első elektromos modell, az UX 300e közé várható egy újabb, szintén teljesen elektromos SUV érkezése, ami kevéssé meglepő módon a Toyota bZ4x modellel lesz rokon, s többek között steer-by-wire, fizikai kapcsolat nélküli kormányzást is ígér.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Ford VS Covid-19: 1-0...

Következő

Ranger és Amarok: új világnézet...

Kövess minket!