2025-ig a Lexus húsz új, vagy továbbfejlesztett modellt mutat be, köztük több mint tíz tisztán elektromos, plug-in hibrid és öntöltő hibrid modellt.
A Lexus szándéka szerint valamennyi modelljéhez kínál majd valamilyen elektromos hajtásláncot 2025-ig, amikorra tervei szerint globális eladásainak már több mint felét ilyen autók teszik majd ki (Európában ez már most 98%). A vállalat tovább dolgozik azon, hogy 2050-re valamennyi autója teljes életciklusán keresztül megvalósuljon a karbonsemleges működés; ezt a gyártás és felhasználás, az alkatrész- és járműlogisztika, a hulladékgazdálkodás, a feldolgozás és az újrahasznosítás segítségével fogják elérni.
Az LF-Z Electrified előrevetíti a Lexus jövőjét: az autó mesterséges intelligenciája segítségével párbeszédet folytat a vezetővel, megtanulja személyes preferenciáit, viselkedési jellemzőit, ez pedig lehetővé teszi, hogy a jármű javaslatokat tegyen, például az útvonal kiválasztásával és az úticél-információkkal kapcsolatban.
Az elektromos hajtás és a hozzá kapcsolódó új műszaki tartalom azt eredményezi, hogy a hajtáslánc helyigénye is jelentősen kisebb a korábbiaknál, és ez is hozzájárul az egyedi Lexus-érzet kialakításához. Az akkumulátor padló alatti beépítése merevebb struktúrát és alacsonyabb súlypontot eredményez, és segít kiszűrni az út felől érkező zajokat és rezgéseket. Mindez még jobb utazási komfortot és a csendesebb autózást jelent, egyben több helyet és kényelmesebb utasteret is.
A Lexus új DIRECT4 rendszere mind a négy keréknél külön szabályozza a nagy nyomatékú motor teljesítmény-leadását. A rendszer az adott vezetési szituációhoz alkalmazkodva első-, hátsó-, vagy összkerékhajtásra is alkalmas. Érzékenyen reagál a vezető minden beavatkozására, erőteljes gyorsulást és kiváló kanyartulajdonságokat nyújt, tökéletes összhangban a vezető szándékaival. Az autóban fizikai kapcsolat nélküli by-wire kormányzás működik. Ez közvetlenebb kapcsolatot eredményez a kormány és a kerekek között, így a jármű a vezetési körülményeknek megfelelően kisebb kormányelfordítással kanyarodik.
Az új Tazuna műszerfal-koncepció elképzelést a ló és lovasa közötti kapcsolat inspirálta, ahol a kommunikáció alapja a gyeplő; az autóban ezt a kormányra épített kapcsolók és a head-up kijelző koordinációja valósítja meg. Mindez lehetővé teszi, hogy a vezető intuitív módon férjen hozzá az információkhoz, és anélkül kezelje a jármű funkcióit, hogy megváltoztatná látószögét, így mindig az útra összpontosíthat. A vezetői információs központ elemei egy központi modulban, a vezetési rendszer szabályozói pedig a kormánykerék körül helyezkednek el.
Az egyszerű vezethetőséghez a beszédalapú kommunikáció is hozzájárul. A hangfelismerő funkció a legújabb AI technológiát használja, megtanulja és alkalmazkodik a vezető szokásaihoz és preferenciáihoz. Digitális kulcs ad hozzáférést az autóhoz a családtagoknak és a barátoknak, így nem szükséges a valódi kulcs átadása. Bizonyos funkciók (pl. az ajtó zárása és nyitása) okostelefonon keresztül is működtethetők. Amikor a vezető vagy egy utas a kulccsal megközelíti a járművet, a kiemelkedő kilincs automatikusan megjelenik, az ajtó zárja kiold, és finoman nyílik a kilincs belsején levő szenzor megérintése után.
Az autó szenzorai figyelik a jármű környezetét és jelzik, ha másik jármű vagy kerékpáros tűnik fel, csökkentve ezzel a balesetek veszélyét a kiszállásnál. A panorámatető automatikusan sötétedő üvegből készül, de szükség esetén elsötétíthető, sőt az éjszakai eget szimuláló fények is kapcsolhatók rajta. A tető közepén elhelyezett érintőpanel segíti az elöl és hátul utazók kommunikációját, az állítható támlájú hátsó ülésekben masszázsfunkció is működik. A következő generációs Mark Levinson audiorendszer a nemzetközi koncerttermek hangminőségét kínálja az autó akusztikus terében. A hangvezérlés zajkioltó funkciója kiszűri a külső zajokat is, hogy az utasok zavartalanul beszélgethessenek.
Műszaki adatok
Teljes hosszúság (mm) 4.880
Teljes szélesség (mm) 1.960
Teljes magasság (mm) 1.600
Tengelytávolság (mm) 2.950
Tömeg (kg) 2.100
EV hatótáv – WLTP (km) 600
Akkumulátor lítiumion
Akkumulátor kapacitása (kWh) 90
Töltőteljesítmény (kW) 150
Gyorsulás 0-100 km/órára (s) 3.0
Max. sebesség (km/óra) 200
Max. teljesítmény (kW) 400
Max. nyomaték (Nm) 700
Tóth Gábor Ákos