2020. November 27. | Virgil
Előző

MINImalizált autózás...

Következő

Télen is biztonságosan!...

Arséne Lupin is vinné

Egy méretes kompakt, tele számtalan extravagáns újítással, izgalmas részlettel és korszakalkotó innovációval – ezt a csábos sármőrt DS 7-nek hívják.

 

A regény írója már nem élhette meg, de a DS 1955-ben nem csupán a jövőbe mutató, művészi formatervezésével, hanem avantgárd technológiájával is csodálkozást és csodálatot váltott ki. Mindenki emlékezetében megmaradt az autó hidropneumatikus felfüggesztése, amely a versenytársak között teljesen egyedülálló, páratlan úttartást és kényelmet biztosított. Néhány évtizeddel később, a márka szellemiségét mindmáig meghatározó újításból ihletet merítve, a DS mérnökei és szakemberei kifejlesztették a kamera által vezérelt aktív felfüggesztést.

 

A rendszer érzékeli az úthibákat az autó előtt (5 méter), és a lengéscsillapítók folyamatos vezérlésével kivédi azok hatásait (a kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra állítva be azt). A fronthajtású DS 7 Crossback egyértelmű erőssége a futómű, még hepehupás földúton is kellemes az utazás. Az úthibákat jól viseli és kanyarban sem jön zavarba, igaz, túl hamar alulkormányzottá válik. Agresszív kezelésnél billeg, keresztbordákon a feneke nagy előszeretettel pattog el oldalra, ha kicsit emelünk a tempón.

 

Az egész autó prémium jellegű és ebben az esetben ez nem csak zsurnaliszta sablon. A Rivoli névre keresztelt belsőépítészeti stílus formavilága bent szögletes, a gyémánt-rombusz minta mindenünnen visszaköszön, a gyöngyszemöltés és az indításkor felnyíló, leálláskor becsukódó B.R.M. óra már csak hab a tortán. Alatta szép grafikával megáldott, 12,3 colos érintőképernyőről vezérelhető az infotainment rendszer. Benne a klímával, amit még mindig túlbonyolítottnak tartok, jobb szeretném külön kezelőpanelen látni.

 

Ezen kívül még a kardánalagúton elhelyezett ablaknyitó gombok igényelnek beletanulást. A vezető szintén 12,3 colos digitális műszeregységet kapott, amelyen még éjjellátó kamera képe is kivetíthető, igaz, ez feláras extra. Szintén nem mérik olcsón, de gyönyörűen szól a 14 hangszórós Focal hifi is.

 

Minden csupa finom steppelt bőr, a műanyagok tapintása is kellemes. Az ülések tervezésénél azonban a technológia is fontos szerephez jutott, mivel az első ülések fűthetők, hűthetők, sőt masszázsfunkcióval is rendelkezhetnek. Az első és hátsó ülések elektromos vezérlőgombjaival pontosan be lehet állítani a kívánt pozíciókat. A hátsó üléstámla 23 foktól 32 fokig dönthető. Teljesen ledöntve az üléseket 1752 literes térben gazdálkodhatunk.  Az 555 literes csomagtartó kisebbnek látszik, mint amennyire jól pakolható.

 

Tesztautónk első fényszóróival showműsort is vállalhatnánk: csiszolt ékkövekre emlékeztető LED moduljai az autó nyitásakor bíborszínű fénnyel világítanak, majd 180 fokban elfordulnak. Emellett, a függőlegesen futó, gyöngysorszerű nappali menetfény, a futófényes irányjelzőkkel együtt még különlegesebbé teszi a gépkocsi egyedi világítását. A hátsó lámpák szintén hozzájárulnak a kocsi egyediségéhez.

 

A DS éjjellátója biztonságosabbá teszi az esti vezetést - a hűtőrácsba beépített infrakamera 100 méter távolságig érzékeli az úttesten a gyalogosokat és állatokat. A fedélzeti biztonsági felügyelet a vezető arcát is elemzi, ha nem egyenletes, imbolygó a mozgás vagy a pislogás, amelyek a vezető fáradtságát jelzik, automatikusan kibocsát egy hangjelzést és egy figyelmeztető üzenet jelenik meg a középső képernyőn.

 

A nyolcfokozatú váltó németes ráérősséggel dolgozik, az egész autóból sugárzik a nyugalom, a stop-start már gurulás közben, megállás előtt leállítja a motort, az újraindítás pedig leheletfinom. Tesztautónkban a típus jelenleg legerősebb benzines erőforrása kapott helyet, méghozzá az 1.6 literes turbós változat 225 lóerővel. A motorhang akkor domináns, ha sport módba kapcsoljuk, ilyenkor a hangszóróból kapunk egy kis versenyhangzást. A fogyasztás nagyon barátságos, bár egy olyan autónál, amely az alapárnál 40 százalékkal többe kerülő extrát tartalmaz, ez már majdnem mellékes. Megfordulnak utána az utcán és jól mutatna a mai Arséne Lupinek alatt is – már ha volna ízlésük.

Tóth Gábor Ákos

 

 

 

Előző

MINImalizált autózás...

Következő

Télen is biztonságosan!...

Kövess minket!