2021. Március 08. | Zoltán
Előző

Autó, hajó, vagy mindkettő?...

Következő

Van élet a villanyautón túl is...

A terminátor neve Formentor

A CUPRA Formentor, az első, kifejezetten a márka számára kifejlesztett modellként most öthengeres „szívvel” mutatkozik be.

 

Ha van egy olyan szegmens, amely az elmúlt 10 évben exponenciálisan növekedett, az az SUV (Sport Utility Vehicle) kategória. A sokoldalúság, a nagyobb magasság és a vonzó kialakítás tette ezt a kategóriát a vásárlók kedvencévé. Ám az autóipar mindig tovább megy, és új utakat keres. Ez a helyzet a CUV-k (Crossover Utility Vehicles) népszerűségének növekedésével, ami egy SUV és egy kompakt autó kombinációja. Becslések szerint ez a kategória 2028-ra körülbelül 500.000 darabos állományt jelent majd.

 

E modellek értékesítési növekedésének egyik legfőbb oka az volt, hogy nagyobb helyre és magasabb vezetési pozícióra van igény, anélkül, hogy a dizájnt és a sportosságot rontanák. A SEAT vérvonalából és tapasztalatából fejlesztett CUPRA Formentor jellegzetesen izmos, ugyanakkor sportos arányokkal rendelkezik. Az érzést a szokásos testhez simuló kagylóülések és az adaptív futómű is továbbítja.

 

A CUPRA első CUV modellje számokban:

4450 mm hosszú

1,839 mm széles

1511 mm magas

9 szín

R-EPS progresszív kormányzás

Független első felfüggesztés

7 sebesség

19 ”alufelnik

Brembo fékek

Petrol Blue bőr kagylóülések

 

És most jön a lényeg, az erőforrás. A CUPRA Formentor VZ5 szándéka szerint a belsőégésű teljesítmény legintenzívebb megtestesítője lesz autórajongóknak. Dizájnja maradéktalanul megfelel a mai vásárlói igényeknek, ám olyan kínálat erényeivel és bőségével, amely egyértelműen megkülönbözteti másoktól. Célja, hogy tovább tágítsa a márka határait, amint közeleg a CUPRA márka harmadik évfordulója.

 

A CUPRA Formentor VZ5 immár öt henger erejével „lehengerlő” teljesítménnyel szolgál, tovább fokozva eleve vérpezsdítően dinamikus menetteljesítményeit. A csúcsmodell az ingolstadtiak sokat bizonyított egységét kapta meg. Az öthengeres győri benzines jelenleg az RS Q3-ban, az RS Q3 Sportbackben és a TT RS-ben brillírozik, de hamarosan megkapja az érkező RS3 Sedan és az RS3 Sportback is. Ez 400 lóerőt és 480 Nm nyomatékot jelent, amihez kötelező jelleggel társul az automata váltó és az összkerékhajtás párosa.

 

Február 22-én, azaz a CUPRA, mint önálló márka születésének harmadik évfordulóján – más fontos bejelentések mellett – bemutatkozik a márka egyedi és korlátozott darabszámú, új tagja, a CUPRA Tribe. Ahogy a gyártó fogalmazott: a technika legmagasabb szintű közvetítője a versenysport világa és a közúti modellek között.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Autó, hajó, vagy mindkettő?...

Következő

Van élet a villanyautón túl is...

Kövess minket!