2020. Október 28. | Simon, Szimonetta
Előző

Bajor 40-es 2 keréken...

Következő

Tőzsdei „vírus” nyírta ki az Oxi...

A név kötelez (?!)

Kis crossoverként kínál kompaktokhoz mérhető helykínálatot, divatos megjelenést és nagyon modern műszaki tartalmat, jó minőségben: ez a Titanium felszereltségű Puma.

 

A névadó kis sportkocsi anno a kedvencem volt – megelőzte a korát. A név örökösnél sincs hiány dinamikában és feelingben, az autó kifejezetten együttműködő, kissé orrtolós, ám a feszesre hangolt futómű és a pontos váltó miatt sportosnak is mondható. A háromhengeres motor is jól elszigetelésre került, így csak emelt fordulaton szűrődik be jellegzetes hangja. A négyajtós kupékat idéző sziluett telitalálat, a méretes hűtőmaszkkal „harapóssá” tett front pedig markáns megjelenést kölcsönöz. Finom és izgalmas részletmegoldások, az összkép komplett és ingerekben gazdag.

 

A Puma 4186 mm hosszú, 1805 mm széles és 1537 mm magas, tengelytávolsága 2588 mm - a Ford kis crossovere részben a magas építésnek köszönhetően már-már kompaktos tágasságot nyújt, korrekt praktikummal karöltve. A csomagtér tartogat némi meglepetést, hiszen a 2 szintre állítható csomagtér padló alatt a pótkerék helyén egy 80 literes, 50 kg teherbírású „láda” fokozza a rendelkezésre álló poggyászteret. Jópofa, de nehezen kihasználható extra.

 

A beltér, a műszerfal jellegzetes márka elemekből építkezik – vetített képernyő helyettesíti az óracsoportot, többféle, az aktuális üzemmódhoz igazodó grafikával, illetve a középkonzol tetején is méretes kijelző ül, mögötte a szélvédő alatt pedig egy értelmezhetetlen háromszögű valami, ami istentelenül tükröződik – azt hittem, ilyen bakikon már túlvannak a tervezők.

 

A minőség viszont korrekt, legyen szó akár a felhasznált anyagokról vagy az összeszerelésről.

Extrák terén, főleg, hogy a csúcsverziót kaptuk tesztelésre, kifejezetten jól állunk, a lista ennél magasabb szinten is megállná a helyét. Automata LED-es lámpák, fűthető szélvédő, kormány és ülések, automata klíma, vetített kijelzők, és persze az elmaradhatatlan biztonsági asszisztensek. Van itt parkoló automata, holttér figyelő, sávtartó, távolságtartó tempomat, forgalomfigyelő és ráfutás gátló, hogy a legfontosabbakat említsük.

 

Ami ugyancsak jelentős újdonságnak mondható a Pumában, az nem más, mint az egytől egyig hibrid hajtáslánc. Ez alól egyedül az alapfelszereltséggel elérhető, elektromos segítség nélküli 125 lovas verzió a kivétel, tőle felfelé már minden erőforrás benzin-elektromos. Nem meglepetés, hogy az autó meghajtását a Ford (egyelőre kizárólag) nagy sikerű egyliteres, 3-hengeres EcoBoost benzinmotorjaira bízza a mai divatnak megfelelően hibridként, azonban érdemes megjegyezni, hogy ezúttal is az ún. ‘mild hybrid’ elektromos rásegítésről van szó, azaz tisztán elektromos hajtásról, illetve jelentős hozzáadott teljesítményről nem számolhatunk be.

 

A hagyományos generátor helyett alkalmazott megoldás képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. A szerkezet persze elektromotorként is működik, megtoldva kicsit a motor erejét.

A használat során túl sok mindent nem vettünk észre a hibrid rendszer működéséből, egyedül az alacsony tempójú guruláskor hamar leálló és aztán szinte észrevétlenül beinduló benzinmotor tűnik fel, valamint a valóban kellemes fogyasztás. Kimondom, ahogy van: sajnáltuk visszaadni.

Tóth Gábor Ákos


Előző

Bajor 40-es 2 keréken...

Következő

Tőzsdei „vírus” nyírta ki az Oxi...

Kövess minket!