2020. Október 20. | Vendel
Előző

Oldtimer Show a Vasúttörténeti ...

Következő

Lexus LC kupé: finomhangolás...

A fény az új dizájn

Az ID.4 a Volkswagen első teljesen elektromos meghajtású szabadidőautója, amely nulla helyi kibocsátást generál, és szén-dioxid-semleges egyensúlyban készül.

 

Az ID.4 erőteljes és sportos, de egyúttal szimpatikus karakterrel is büszkélkedhet. Ebben nagy szerepet játszik a külső világítás: az elektromos SUV tervezési koncepciójának szerves részét képezi, és új módon mutatja meg a járművet. Mindeddig, amikor az autótervezők fel akarták hívni a figyelmet részletekre, gyakran használtak króm részeket és csíkokat - belül és kívül egyaránt. Néhány éve a trend emellett új fényelemek alkalmazása felé halad a jármű utasterében, de leginkább a jármű külsején. „A fény az új króm” - magyarázta Klaus Zyciora, a Volkswagen-csoport formatervezési vezetője és a Volkswagen Brand Design korábbi vezetője a digitális világpremieren. „A fénynek nagy szerepe van, különösen egy elektromos jármű esetében. Ez képviseli az energiát és az áramot, de a meleget és a biztonságot is. A fény tökéletes jelképe a jövő mobilitásának. ”

 

Zyciora és csapata ezt a filozófiát alkalmazta az ID.4 esetében, új, összetéveszthetetlen fényhatásokat hozva létre. A nagy fényszórók uralják az elektromos terepjáró elülső részét, hogy barátságos megjelenést kölcsönözzenek neki. Már nagyrészt a LED technológiát használják alapkivitelben is. A hátsó lámpa klaszterek teljesen fénykibocsátó diódákkal vannak felszerelve, és egy piros fénysáv köti össze őket. A külső tükörházak további fényelemmel rendelkeznek: logóvetítőket rejtenek, amelyek az ID. modellek tipikus motívumát, egy gyémánt alakú mintát vetítenek a földre az ajtók kinyitásakor.

 

Aki még szembetűnőbb megjelenést szeretne, a jövőben megrendelheti az opcionálisan elérhető IQ.Light-ot is LED-es mátrix fényszórókkal. Fénymoduljai tizenegy különálló LED-ből állnak, amelyek külön-külön kikapcsolhatók és tompíthatók. Következésképpen intelligensen irányított, folyamatos távolsági fényt bocsátanak ki, mindig a lehető legvilágosabban megvilágítva az utat, anélkül, hogy elvakítanák a többi közlekedőt.

A modulok nagyon hasonlítanak az emberi szemekre. Világító gyűrűk, melyeket ellapított alsó rész vesz körül - ezek az IQ.Light funkcióval rendelkező ID. modellek jellegzetes elemei. A modulok házában lévő méhsejt alakú nyílások és a teljeskörű száloptikai kábelek generálják a nappali menetfényt. Ha a világítás be van kapcsolva, egy fénycsík fut át az autó első részén, hogy összekapcsolja a fényszórókat egymással.

 

A fényszórókban található fénymodulok még azelőtt jeleznek a vezetőnek, hogy az ID.4 elindulna: amikor a sofőrök a kulccsal közelítik meg a járművet, a lámpák elektromosan felfelé mozognak alulról, hogy így felpillantva üdvözöljék őket. A fedélzeti Keyless Advanced beléptető rendszerrel a jármű továbbfejlesztett üdvözlő forgatókönyvvel rendelkezik: ebben az esetben a fénymodulok „kinyitják a szemüket”, majd oldalra fordulnak - azt a benyomást keltve, hogy a jármű szemkontaktust keres a közeledő sofőrrel.

 

Az ID.4-ben a Volkswagen márka először használ 3D-s hátsó lámpa egységeket. Hátsó lámpájuk lapos görbét képez, és különösen homogén és élénk hatást fejt ki. Mindegyik esetben kilenc száloptikai kábelfelület szokatlanul élénk vörös színben bocsátja ki a fényt. Úgy tűnik, hogy ezek a több, vékony rétegből álló lemezek fekete háttér előtt lebegnek. A féklámpák „X” alakban világítanak.Mindazonáltal az ID.4 fényvilága nem öncélú magamutogatás. Intelligens módon lát el létfontosságú funkciókat, és a külső kialakítás „mobil” részét képezi, futurisztikus megjelenést kölcsönözve ezzel az autónak.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Oldtimer Show a Vasúttörténeti ...

Következő

Lexus LC kupé: finomhangolás...

Kövess minket!