2022. December 02. | Melinda, Vivien
Előző

Zéró emisszió a Városligetben...

Következő

Bulli, te drága!...

A Bugatti volt a sztár a Comói-tó partján

A világ legexkluzívabb, történelmi járműkülönlegességeket felvonultató ünnepsége ragyogó fináléval zárult a Comói-tó partján.

 

Alig zárult a balatonfüredi seregszemle, az autóipar legendái máris átköltöztek a pandémia miatt két éves kényszerpihenőre kényszerült Concorso d’Eleganza Villa d’Este helyszínére. A főszervező a Villa d'Este szállodával szorosan egyeztetve, évről évre felülvizsgálja a Concorso d'Eleganza Villa d'Este programsorozatát és kereteit, hogy minden alkalommal a kortárs körülményeknek leginkább megfelelő formát ölthessen.

 

A Concorso di Motociclette motorkerékpáros felvonulás ennélfogva továbbra is szünetel. A Villa Erba szálloda területén viszont számos autórajongó állíthatta ki féltve őrzött gyűjteményét. A fennállása 50. évfordulóját ünneplő BMW M divízió autós sztárjainak külön területet tartottak fenn: e sztárok között a Nürburgring három legendás BMW M RingTaxija is jelen volt.

 

Május utolsóelőtti hétvégéjén hirdették ki a „BMW Group Trophy – Best of Show” trófea idei győztesét: a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022 abszolút nyertese végül a lélegzetelállító Bugatti 57 S modell lett. Az 1937-ben épült kabrió tulajdonosa, a monacói Andrew Picker vehette át a nemzetközi szakértőkből álló zsűri kitüntetését. A világ legexkluzívabb, történelmi járműkülönlegességeket és művészi exkluzivitásokat felvonultató szépségversenyének legfontosabb díját tehát idén egy olasz és francia koprodukcióban készült jármű kapta.

 

A Bugatti és a Párizs közelében fekvő Courbevoie városában alkotó karosszériaépítő, Vanvooren tökéletes végeredményt alkotott, hiszen a mérnöki mesterművet lenyűgöző köntösbe csomagolták. A történelmi járműkülönlegességek háromnapos fesztiválja egy díjkiosztó gálával ért véget a Comói-tó partján.

 

A Bugatti 57 S nyolc évtized több mint ötven legszebb és leggyorsabb autócsodája között győzedelmeskedett. Az „A” kategória győztese az első azon négy Bugatti 57 S modell közül, amelyeket Vanvooren alakított át nyitott tetős autóvá. Az időtlen kabrió elegáns karosszériáját és tökéletesen kiegyensúlyozott arányait éles vonalvezetés hangsúlyozza, amelytől idegen mindenféle fényűzés és hivalkodó díszítés.

 

Az autó előző tíz tulajdonosának egyike a General Motors egyik alelnöke volt, aki tesztelési céllal a motortérben a Bugatti soros nyolchengeres erőforrását egy Buick V8-as motorra cserélte. Az eredeti erőforrás négy évtized után, egy átfogó internetes keresés során került elő ismét, majd csodával határos módon vissza az autóba.

 

A Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2022 rendkívül sokféle történelmi autócsodát gyűjtött csokorba. A lenyűgöző sportautók mellett a mezőnyben az 1920-as és 1930-as évek ritka autói is felsorakoztak, a karosszériaépítés azon aranykorát hirdetve, amelyben a mérnöki teljesítmény a vágy és az elegancia tárgyaként öltött testet.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Zéró emisszió a Városligetben...

Következő

Bulli, te drága!...

Kövess minket!