2022. Június 29. | Péter, Pál
Előző

Atyaég, nemváltó modell az autózásb...

Következő

Showautót a showroomból...

Oroszlános csúcsmodell 360 lóval

Nálunk járt a Peugeot 508 PSE – a zöld rendszámos sportlimuzin mind formatervezésben, mind műszaki tartalomban a német hegemónia megtörésére hivatott.

 

A Peugeot Sport Engineered a márka új, fenntartható sportosságot ígérő vonala. Ennek első prémium terméke az 508 PSE, melyben a 200 lóerős 1.6 PureTech benzinmotorhoz az e-EAT8 váltóval elöl egy 110, hátul pedig egy 113 lóerős villanymotor csatlakozik. Az összteljesítmény (feltöltött hibrid akkuval) 360 lóerő, ami 5,2 másodperces 0-100-as sprintet tud adni az első-hátsó hajtással. Az összkerékhajtás havas úton is jól jöhet, már csak azért is, mert SW, azaz kombi karosszériával is elérhető a 42 kilométernyi elektromos hatótávot is ígérő PSE.

 

Alapból is elképesztően jól felszerelt, opcióként 7,4 kW-os (32 amperes, 1 fázisú) fedélzeti töltő, panorámatető és fűthető szélvédő kérhető például, de a lényeg, az elöl 24, hátul 12 mm-rel szélesített nyomtáv, az egyedi, 20 colos felnikészlet a Michelin Pilot Sport 4S abroncsokkal, a karosszéria enyhe ültetése, az aerodinamikai elemek például mind járnak hozzá, ahogyan a 380 mm-es féktárcsák is.

 

Áramot az első villamos gép termel, elsősorban lassításkor és gázelvételkor, de a fékenergia-visszanyerésen túl akár benzinből is az elektromos hatótáv megtartására vagy növelésére. Tapasztalatunk szerint óránként átlagosan 6 kW-tal fut a töltés, tehát körülbelül bő két óra alatt feltölt az üres akkumulátor. Sima 230 voltos konnektorról ez inkább 7 óra. Az első villanymotor és a turbós benzines nyolcfokozatú automatikus váltón át hajtja az első kerekeket együtt vagy külön-külön. A 360 lóerős hajtásrendszer működése a középső érintőképernyőn követhető.

 

No de lássuk, mi az a plusz, ami az elmondottakon felül vonzó alternatívává tehet egy 24 milliós autót. Az esztétikai elemek tagadhatatlanul szerepet játszanak. Sportlimuzinként az eleve nemes vonalú autót sikerült igazán feldobni az első és a hátsó lökhárító szélén, illetve a küszöbvégeken látható szárnyakkal. Az orron, a szépen ívelő C-oszlopon és a csomagtérajtón lévő karmok, illetve a légbeömlők neonzöldje telitalálat. Részleteiben is van olyan szép, mint egészében, a hátsó lámpáit például az 504 Coupé ihlette.

 

Az egész belső miliő rendkívül ízléses, itt is visszaköszönnek a decens neonzöld díszek. Az utastér tisztességes méretű, a fejtér elöl épp elegendő még tolótetővel is, hátul a fejtér passzentos, a lábhely viszont megfelelő a térdeknek. A hátbarát, AGR-tanúsítványos vezetőülésben masszázsfunkció is van, Alcantara-huzata különösen nemes tapintású és elegáns.

A sofőr elektronikus kiszolgálása egyébként is pazar: 12,3” a digitális óracsoport képátlója, ahol azonban kicsit lassan váltanak a nézetek, de sokféle konfiguráció lehívható a vezető előtti képernyőre, ízléses grafikával. A középkonzol tetején az érintőkijelző képátlója 10”. Sajnos a legdrágább 508 is örökölte más iCockpit-os Peugeot-k terhét a túlbonyolított, nagyrészt a képernyőre száműzött klímavezérléssel.

 

A motorral emelt és zárt nagy ötödik ajtóval könnyű megpakolni a 487-1537 literes csomagteret. Az is jó, hogy a lökhárító előtti mélyedésben eltárolható az egyik töltőkábel. Ebben az autóban a futómű alapkonstrukciója megegyezik a többi 508 kerékfelfüggesztésével, de a lengéscsillapítás alapáron adaptív, Comfort, Hybrid és Sport üzemmóddal. Indításnál és leállításkor is zavaróan hosszan kell nyomni az indítógombot, ráadásul a motort leállítva rögtön elhallgat a zene a rádió bekapcsolásáig. Az ajtónyitásig nem illene levenni a zenét, ezt már az én ősöreg Opel Corsámnál is tudták a konstruktőrök.

 

Érdekesség, hogy az új modell mindössze 3 színben kérhető, alapáras a tesztautónk Selenium szürkéje, amivel igazán jól mutatnak az élénkzöld kiegészítők, de fényes fekete vagy 3 rétegű gyöngyházfehér is kérhető - felárért.

 

A Datahouse adatai szerint 2021-ben egyelőre 62 darab 508-as kapott magyar rendszámot, szemben a konkurenciát jelentő 494 VW darab Arteonnal, vagy a 205 darab Mazda6-tal. Az oroszlános márka eladásainak itthon egyébként már 5%-át a konnektoros modellek adják. Ha a Peugeot európai eladásait nézzük, már 13% az eletktrifikált, 7,4% a tisztán elektromos, 5,6% a plug-in hybrid modellek aránya. Az 508 PSE piacra kerülése jelzi, hogy a márka ügyesen mozdította önmagát a prémium szegmens felé, autóinak 32%-a ma már a gazdag GT-Line felszereltséggel talál gazdára, a konnektorosoknál ez az arány 42%.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Atyaég, nemváltó modell az autózásb...

Következő

Showautót a showroomból...

Kövess minket!