2020. November 28. | Stefánia

Télen is fitten

A téli hónapokban sokat veszíthetünk fittségünkből, de azért ha odafigyelünk egészségünkre nem veszítünk energiánkból. Lássuk, mit tehetünk azért, hogy ilyenkor is a toppon maradjunk!

 

Fogyasszunk flavonoidokat

A flavonoidokat sokan antioxidáns néven ismerik, de vajon milyen pozitív hatásokkal bírnak ezek a növényi hatóanyagok? Bár tápértékük nincs, valójában nagyon fontos egészségvédő szerep jutott nekik. Emiatt különösen fontos, hogy a hideg hónapokban fokozott figyelmet fordítsunk a fogyasztásukra, hiszen segítségükkel elkerülhetők a tipikus őszi-téli betegségek, illetve gyorsíthatód azok lefolyása. 

 

De miben találhatóak meg a flavonoidok? Tulajdonképpen minden olyan élelmiszerben fellelhetőek, amik növényi alapanyagúak, de természetesen a feldolgozási folyamatok miatt nem egyenlő mértékben oszlanak el. Az őszi szezonra vonatkoztatva kiemelt jelentőséggel bírnak a bogyós gyümölcsök (feketeáfonya, feketeribizli,bodza) Sajnos, a piacokon ilyenkor már kevés friss gyümölcsöt található, ezért  érdemes levek formájában fogyasztani a flavonoidokat!


A legnépszerűbb flavonoidlevek

Napjainkban a legnépszerűbben a feketeáfonya nektár, feketeribizlilé és a bodza nektár. Szerencsére ma már palackozott formában is kaphatóak. Például a Dr. Steinberger feketeáfonya nektár alapanyaga ökológiailag ellenőrzött erdőben vadon termő gyümölcs. Különlegesen finom íze a nektár kortyonkénti lassú fogyasztásával élvezhető, aminek fogyasztása egy kis nyarat lop a sötét, hűvösebb hónapokba is. Arról se feledkezzünk meg, hogy a  feketeribizli nektár kitűnő C-vitamin forrás! A feketeribizli íze zamatos, frissítő és a C-vitaminon kívül még számos más vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Kedvező gyümölcssav tartalma megvédi a C-vitamint az oxidációtól. A Bio-Bodza Nektár a feketebodza gyümölcsének levéből bevált házirecept szerint készül. A melegen  fogyasztott bodzalé jótékony hatása régóta ismert. Naponta több pohár melegített Bio-Bodza Nektár fogyasztását ajánljuk a hideg, esős napokon. Csak melegíteni ajánlott, nem forralni, mert forralásnál értékes anyagok mennek veszendőbe.

 

 Ügyeljünk a folyadékfogyasztásra

A hideg hónapokban sokan drasztikusan visszavesznek a folyadékfogyasztásból, pedig a szervezet ilyenkor is igényli a pótlást. Ugyan kevesebbet izzadunk, a fűtés, hőmérsékletingadozás miatt jóval könnyebben kiszáradnak a nyálkahártyáink és a bőrünk. Nem csupán kívülről, krémek, vagy akár műkönnyek segítségével kell pótolni a folyadékot, hanem belülről is célszerű gondolni erre a fontos egészségvédő, létfenntartó feladatra.

 

 Ne hanyagoljuk a friss élelmiszereket

Ilyentájt nem csupán a fertőző betegségek és a szeszélyes időjárás miatt vagyunk hajlamosabbak a megbetegedésre, hanem azért is, mert sokkal kevesebb friss gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk. Pedig éppen most lenne a legnagyobb szükségünk rá! Érdemes ilyenkor is szezonális zöldségeket fogyasztani, vagy zöldségleveket, savanyú káposztalevet és sárgarépalevet!

 

Mozogjunk a friss levegőn

Végül, de nem utolsó sorban nem szabad elfelejteni, hogy az immunrendszerünk és az egészségünk is hálás lesz a rendszeres testmozgásért. Választhatunk teremsportokat az igazán hűvös napokra, de a testnek és a léleknek is kifejezetten jót tesz, ha nem zárkózunk be hónapokra a négy fal közé. A friss, oxigéndús levegő akkor is feltölti a raktárainkat, ha csak 15-30 percet tartózkodunk a szabadban. Rétegesen öltözködve a hideg hónapokban is alkalmasak a városok, parkok arra, hogy tartalmasan töltsük az időt odakinn. Az aktívabbak kocoghatnak, sétáltatnak kutyát, a passzívabbak pedig elfogyaszthatnak egy forró teát valamelyik nyitott teraszon. 

Kövess minket!