Az „Év színének” megválasztása minden esztendőben komoly kutatómunkát igényel, hiszen a jelen történéseire reflektál, az aktuális élethelyzetre, a kulturális és társadalmi változásokra és a globális folyamatokra válaszolva.
Habár tavaly rendhagyó módon 2 színt választottak a szakértők, idén is sikerült meglepniük minket, hiszen egy teljesen új, eddig nem létező színnel rukkoltak elő, így is szimbolizálva a világ megújulását, amelyen épp most megy keresztül társadalmunk az elszigeteltség és a bizonytalanság időszaka után.
Akárcsak a 2020-as évünket, 2021-et is nagymértékben meghatározta a koronavírus világjárvány. Az idei év színe, a 17-3938 Very Peri nevet viselő kékes-lilás árnyalat amellett, hogy a tavalyi két színhez hasonlóan magában hordozza a vírusból való kilábalás vágyát, megalkotását a környezetszennyezéssel kapcsolatos aggodalmaink és a társadalmi igazságtalanságok keltette elégedetlenségünk is befolyásolta.
A színintézet szerint, a világban zajló események hatására számtalan kihívással kellett szembenéznie az emberiségnek, és nem tudjuk, mit hoz majd a holnap. A Pantone szakemberei hiszik, hogy a kíváncsiság az, ami átsegíthet bennünket ezen az időszakon, és ezt a bátor kíváncsiságot képviseli a Very Peri, amely tehát összességében egy szebb jövőt szimbolizál.
A Very Peri szín megalkotásakor a Pantone a nyugalmat és hűséget szimbolizáló kéket keverte az energiát és izgalmat árasztó vörös ibolyával, hogy egy innovációt és friss kezdet üzenetét hordozó árnyalatot kapjon. A szín összetettsége rávilágít az előttünk álló lehetőségekre, vidám hozzáállást és dinamikus jelenlétet mutat, amely bátor kreativitásra és fantáziadús kifejezésre ösztönöz.
Az árnyalat megalkotása azt a célt szolgálta, hogy új megvilágításba helyezze a jövőről alkotott látásmódunkat, segítsen reményekkel és merészséggel telve, kíváncsisággal szemlélnünk az előttünk álló időszakot. Az újdonság koncepciója a virtuális világ egyre növekvő befolyását, fizikai és digitális életünk új módon való összeolvadását is kifejezi.
Az „Év színe” 23 éve befolyásolja a termékfejlesztést és a vásárlási döntéseket számos iparágban, meghatározza többek között az ipari formatervezés, a termékcsomagolás, az enteriőr és webdizájn világát, valamint a divat és a szépségipar trendjeit is, így bátran beépíthetjük ruhatárunkba, és akkor sem lövünk mellé, ha sminkrutinunk szerves részévé tesszük.
Forrás: Avon