2019. November 21. | Olivér
Előző

Öt dolog, amitől nem tudunk lefogyni...

Következő

Sport és hidratálás!...

Kollagén: az ízületeid védőbástyája

Aki keményen edz, azzal bizony előfordulhat, hogy a teste ízületei is extrém terhelést kapnak, rosszabb esetben károsodhatnak is. A jó hír az, hogy tudunk tenni a sportteljesítmény és a mindennapi életvitel szempontjából is fontos ízületek védelmében. A titok kulcsa a kollagén. Várvölgyi Edina biológus, a Scitec Nutrition táplálkozási szakértője összefoglalta, hogy milyen fontos szerepe van a sportban ennek a különleges fehérjetípusú anyagnak.

 

„A kollagén görög eredetű szó, amelynek jelentése ragasztó. Igen találó elnevezés, hiszen a kollagén az ízületekben - a csontok felszínét határoló porcszövetben - a porcsejtek körüli védő funkciót tölti be. A kollagén kiemelt szerepet játszik a porcszövetek, ízületek, szalagok felépítése mellett, a bőr rugalmasságában is. Az emberi szervezetben jelentős mennyiségben jelen van, ám folyamatosan bomlik, de újra is termelődik. Sajnos az életkor előre haladásával, körülbelül 25 éves kortól kezdődően a termelés mértéke csökken. Ezért is nagyon fontos, hogy pótoljuk ezt a különleges fehérjetípust” – magyarázta Várvölgyi Edina.

 

A szépségiparban régóta előszeretettel alkalmazott kollagén az aktívan és rendszeresen sportolók szervezetére is jótékony hatással van. Különösen azoknak érdemes rendszeresen fogyasztania, akik súlyzós edzést végeznek, küzdő-, vagy állóképességi sportokat űznek. Ezekben a sportágakban különösen nagy terhelés éri az ízületeket (pl. a térdeket), illetve az ínszalagokat, a fokozott edzés hatására károsodhat a porcállomány is. „A sporttáplálkozással foglalkozó tudományágakban régóta kutatják a szakemberek a kollagén előnyös hatásait. Vizsgálataik rávilágítanak, hogy a hosszú távon át nagyobb dózisban fogyasztott kollagén védelmet biztosít az ízületi megterhelés ellen. Ezáltal csökken a sérülésveszély, az ízületi és porckopások kockázata” – tette hozzá a biológus, majd folytatta a tájékoztatást: – Sokan teszik fel a kérdést, hogyan tudunk kollagént bevinni a szervezetünkbe? Nos, az élelmiszerek között számos olyat található, amelynek kiemelkedően magas a kollagén tartalma, ám a hal kivételével a „kollagén bombának” tekinthető bőrös, porcos, csontos ételek az aktív sportolók moderált zsírtartalmú étrendjébe nem igazán illeszthetőek be. A legkézenfekvőbb megoldás táplálékkiegészítő formájában bevinni a megfelelő mennyiséget, a speciális peptidekre bontott, hidrolizált kollagén ráadásul sokkal könnyebb emészthetőséget tesz lehetővé.

 

Várvölgyi Edina tippje: Edzés után javasolom a Collawhey táplálékkiegészítőt, amely hatásos kombinációja a minőségi tejsavófehérjének és a hidrolizált kollagén fehérje peptidnek. A termék magas fehérjetartalma hozzájárul az izomtömeg növekedéséhez és fenntartásához, valamint a csontok normál állapotának fenntartásához. Emellett ellátja a szervezetet minden szükséges aminosav típussal – beleértve azt a 9 esszenciális aminosavat, amelyeket a test nem képes előállítani és az izomépítő étrend részeként nagyon fontos a bevitelük. A termék hozzáadott laktáz enzimmel készült, így laktózintolerancia esetén is fogyasztható és diétás étrendbe is kiválóan beilleszthető. A megfelelő kollagén termelődés érdekében plusz C-vitamin bevitele is javasolt

 

 

Előző

Öt dolog, amitől nem tudunk lefogyni...

Következő

Sport és hidratálás!...

Kövess minket!